maandag 1 april 2013

We spelen: Pocket Clothier

In het AD lezen we vandaag dat steeds meer 'modezaken over de kop gaan'. Onze eigen kledingwinkel loopt eigenlijk best goed in Pocket Clothier.

Kairosoft is tot nu toe de enige ontwikkelaar die een eigen mapje met games heeft gekregen. Zo hebben we daarin bijvoorbeeld Hot Springs Story, Pocket Academy, Mega Mall Story, Oh! Edo Towns, Grand Prix Story en Beastie Bay. Niet alle apps zijn universeel, maar we spelen de games toch het liefst op de iPad.

Het begon allemaal met het verslavende Game Dev Story, een spel dat er op het eerste gezicht wat druk uitzag, met ouderwetse pixel graphics en veel tekstschermpjes. We schreven er in 2010 al eens over.
Terug naar nu. In Pocket Clothier beginnen we een modezaak. We installeren kledingrekken en planken, kopen voorraden in, nemen personeel aan, geven hen de benodigde bijscholing en houden rekening met matchende items en gesorteerde goederen. Behulpzame medewerkers, attributen als paskamers of spiegels, maar ook grote gebeurtenissen leveren zogenaamde medals op. Deze medals zijn nodig bij de inkoop van goederen en kleding. Het aantal te bestellen producten groeit gestaag en over groeien gesproken: als je de huidige crisis weet te bezweren, kun je je winkel langzamerhand uitbreiden met nieuwe verdiepingen. Alles wat je doet, heeft effect op iets anders. Zo heeft de omvang van je voorraad effect op de te betalen belasting, de uitstraling van je personeel op de verkoop en de weersvoorspelling en economische toestand op de vraag naar bepaalde kleding.

Zoals we gewend zijn van Kairosoft, gaat ook Pocket Clothier dieper dan je bij de eerste tik op het scherm zou vermoeden. Zoals altijd is het het best om er gewoon aan te beginnen en al spelende te ontdekken wat er allemaal inzit. Zelf vinden wij Pocket Clothier niet de leukste game uit het assortiment. Wel net zo verslavend, tijdverslindend en batterijvretend.

Pocket ClothierPocket Clothier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten