zondag 5 december 2010

MyFont

Een app die ik niet dagelijks, maar toch wel blijvend gebruik, is MyFont.

MyFont - het geschreven alfabet samenstellen

MyFont - een voorbeeld

In MyFont kun je meerdere alfabetten maken en opslaan, om daarna te gebruiken voor persoonlijk getikte briefjes met je eigen handschrift. Er is keuze uit verschillende notitieblaadjes, zoals onder andere gekreukeld papier, gekleurd of ruitjespapier (zie afbeelding) of een spiraalblok. Ook kun je een foto als achtergrond nemen en stempels zetten, zoals een smiley of een bloem.

Werkt het goed? Als je in gedachten houdt dat je iedere letter met je vinger schrijft en een woord straks bestaat uit bij elkaar gevoegde, losse letters, dan besef je dat je handschrift er iets anders uit komt te zien dan in het echt. Toch komt het aardig overeen. Bovendien kun je bij het samenstellen van je alfabet letters uitgummen en opnieuw schrijven.

Eenmaal klaar, kun je je notitie als afbeelding in een mailtje versturen. Zelf maak ik echter meestal een schermafdruk die ik uitknip met bijvoorbeeld de gratis app Photoshop Express. Vanuit de camera roll plaats ik mijn tekst dan bijvoorbeeld op Facebook. Ook wil ik nog weleens zo'n handgeschreven briefje in een envelop stoppen als ik de correspondentie-app Pen Pals (€ 1,59) gebruik.

Als jij nog leuke doeleinden weet, hoor ik het graag.

1 opmerking:

  1. Niemand om zo'n briefje aan te sturen? Laat mij je handschrift zien op:

    karinweblog at gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen